Saturday, September 17, 2011

pinang meminang...

lepas musim raya mcm biasalah sibuk ngan open house+wedding+engagement+akikah n mcm2 lagilah event yg melibatkan makan2 ni...

so kt sini nk share sikit pic's sekitar majlis pertunangan adinda Nur Syahidah n cousin of mine Kerel.



ha...inilah dia bakal pengantin.Insyallah the wedding will be next year.











ha ni nak habaq mai kt hangpa semua...gubahan2 ni DIY ye...I buat sendiri okeh jgn tak percaya. Tetiba plak rajin nk buat padahal pegang gunting pun tak betui..hehehehe..kalau u olls rasa gubahan i ni mcm cun je nk tempah boleh je...jgn malu2 i bg murah2 jeks...








aksi-aksi si chumel's








mereka yg kepenatan tp rasanya lebih kepada kekenyangan sampai tak bley bangun















wajah2 gembira bakal pengantin













tgk org bertunang ni teringat plak zaman2 baru bertunang dulu....syiok je.

Thursday, July 14, 2011

MaK DaRa NyonYa TeateR SupeRb!!!



Teater Mak Dara Nyonya antara pilihan I untuk ditonton
Bukannya apa gayat nak tengok Farra Fauzana n Sarimah je sebenarnya

Teater Mak Dara Nyonya telah berlangsung selama 6 hari iaitu bermula dari 6-12 jun 2011 so I ngan kengkawan pilih last day persembahan utk g tgk teater ni
So boleh bayangkanlah camana dari Putrajaya nk gerak g KL yang sesak...apa pun we all redah je...

Sampai Studio Matic, Jalan Ampang around 7.30 pm, sembahyang Mahgrib dulu and Lau Yin Teng lah yang kena jadi mangsa kami untuk beli tickets
Ramai gak org hari tu n yang paling terkejut sebab Dato' Siti pun g nonton gak...comel je dia tanpa make up...dh mcm budak skolah plak gayannya, better dia tak payah make up bagai coz muka dia tanpa make up lagi cantik kot!!!

Ramai gak artis yang ada hari tu macm Faizal Ismail, Tini Hot Fm, Serina Ridzuan and abg dia Chef Nadril.

Mak Dara Nyonya ni menggabungkan tentang 2 kisah kehidupan yang berbeza iaitu satu berkisahkan tentang kehidupan Mak Dara iaitu pengasas Jamu Mak Dara itu sendiri Ibu Halimah. Ibu Halimah pun ada dtg gak tgk teater ni malam tu. Puhhh...mmg badan cam kerengga lah walaupun umur dh 67 tahun.hais..boleh caya ke jamu2 ni...takutlah nk try. Watak Ibu Halimah ni didukung oleh Juhara Ayob...cantik je Juhara ni lebih2 lg skang ni dia dh pakai tudung cam sweet je gitew.







So diceritakanlah kisah Ibu Halimah ni dari dia dilahirkan, sehinggalah dia berjaya mcm skang ni.Memang byk sangat kedukaan dalam hidup dia berbanding kegembiraan.
Kisah Nyonya pula berkisarkan kehidupan seorang bini muda kepada seorang datuk yang terpaksa menghadapi karenah keponakannya yang tamak dan mengejar harta datu mereka sahaj. Tapi part ni mmg lawaklah wei..Thumbs up utk Sherry Abdullah yang berjaya mencuit hati dan buat penonton gelak tak kering gusi.

Kesimpulannya karya Rosminah Tahir ini langsung tidak mengecewakan dan sangat sesuai ditonton oleh semua lapisan. Berbaloi-baloi dapat menontonnya.

Thursday, July 7, 2011

DiScoVeriNG siNgaPoRe

Kat sini I nak share some photos masa g Singapore ari tu...
Haih nk citer pasal keindahan Singapore tak cukup satu page blog ni kot..
and yang paling penting Universal Studios dia sangat best hokey...

Day 1- Flight kul 6.15 pagi...maka dengan muka terpisat-pisat kami bangun seawal jam 5.00 pagi....berperang gaklah nk kejutkan farouq n papa

Arrived at Changi Airport, Singapore kul 7.00 pagi...kejap je flight ni, xsempat nk mengantuk tgk2 dh sampai Singapore..hehehehe

Terus simpan bag kat Marina Mandarin Hotel...kelas ko hotel ni 5 star gitue..rasa cam celebrity plak hahaha...first time I merasa hotel RM 600 per night...tq bapak mertua ku yg sponsor hotel:)

Lepas simpan bag nk merasa plak naik MRT...gerak g MRT Station untuk ke Universal Studios...

9.15 pagi sampai Universal Studios-sangat jakun-sambil nganga mulut. Duk kat sini sampai kul 7 terus gerak balik hotel.Kaki rasa cam nak pecah setelah seharian berjoli sakan dalam Universal Studios itu.TQ Encik Toyol sponsor saya masuk Universal Studios;)

7.15 malam Check in hotel dan mandi manda

8.45 malam g makan kat Restoren Zam-Zam@Arab Street. Masa ni mg h terkulai layu di tasik masu kot...penat giler

Day 2 -
Breakfast@Marina Square then Jalan2 kt Bugis Street utk cari souvenier.

7.00 malam Bersiap sedia ke Night Safari.Kagum lagi skali dengan tempat ni dan dgn persembahan2 yg dibuat oleh binatang yang ada kat sini...xmcm Zoo kat Malaysia pun

Day 3
Berjalan-jalan di Marina Sand Bay, amik gambar di Merlion

Kesimpulan-Best, best dan best,kalau ada duit bley g lagi...tp barang sgt mahal kat sana so ko xyah mimpi nak shopping2 sakan.

p/s:terima kasih en.toyol kerana anda pasport saya dipenuhi cop2 negara2 yang tak pernah termimpi utk saya pergi.Love u Sayang


















Thursday, June 23, 2011

KaDang TimBul Kadang TenGGeLam








ni nk tunjuk gambar I yang skema selepas terpilih menjadi AJK Pupanita 2011...mcm bagus jek...hahahaha

hai u olls...
mesti korang cam nyampah kan ngan I ni
kejap ada pompuan ni kang jap g hilang berbulan-bulan
hahahaha....sian kot kt I ni
I bukan xnak berblogging lagi tp kekangan masa tu memaksa I untuk melupakan dunia blog ni....adoyai dalam hati sebenarnya meronta-ronta nk bercerita ngan u olls tentang life I yang tak berapa nk hebat ni...namun apakan daya....bz, bz, bz, bz dan itulah penyebab utama I jarang berblog lagi

Actually perasaan menyesal sebab gatai sgt minta tukar seksyen tu kadang-kadang timbul gak...
elok2 duk goyang kaki kt deparment lama mintak tukar p department lain dgn alasan nk blajar benda baru
tp rupanya duk kt department baru ni mmg haru dan biru...keje cam lipas kudung, sangat tidak cukup tangan, kalau ada jual kt kdai mana-mana anggota badan palsu mmg I nk beli n sambungkan kt badan I so dat I mampu lakukan tugas mengikut kehendak boss I yg mmg mcm org lupa diri bila time keje....
dengan gelagat boss pompuan yang mmg macam****...Lady Boss betul...

whatever it is I still bersyukur la atleast I ni ada kerjaya kan compare ngan org2 kt luar sana yang susah payah cari keje....

haish..BERSYUKUR...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...